27 Mayıs 2008 Salı

Tavuk Güveç

Guvec yapmak icin gerekli malzemeyi aldik pazardan. Ama guveci yapacagimiz gun kuzu eti bulamayinca, can da bir kere guvec cekince, o gun o guvec yapilacakdi...
Istedigim gibi de bir tarif bulamayinca, yaptim kendi guvecimi. Sonuc mukemmeldi. Kuzu guvecden daha hafif, bir o kadarda lezzetliydi.

  • Malzemeler: 4 kisilik
  • Kemikli tavuk eti*, but, kanat... yada beyaz et (ben 8 tavuk kanadi kullandim)
  • 2 sogan, yarim ay seklinde dogranmis
  • 5-6 dis sarimsak, dilimlenmis
  • 1 buyuk patlican, kup kup dogranmis
  • 1 buyuk kabak, kup kup dogranmis
  • 8-10 tane yesil biber, halka halka dogranmis (ben, olmadigi icin dolmalik biber kullandim)
  • 5-6 domates, yarim ay seklinde dilimlenmis
  • 5-6 dal maydonoz
  • 1/2 y.k. kekik
  • 1/2 t.k. nane
  • tuz-karabiber
  • 2 su bardagi sicak su
  • tereyagi, zeytinyagi
    Hazirlanisi,
  • Firini turbo firinda 180, normal firinda 200 derecede isitmaya baslayin
  • yaglari guvec kabinda kizdirin, tavuklari ekleyip kizartin,
  • tavuklarin iki yanida kizarinca, sogan, sarimsak ve biberleri ekleyin, nane ve kekigi ekleyip 2 dk daha pisirin,
  • kabak ve patlicanlari ekleyip karistirin, 2dk daha pisirin,
  • su bardagi suyu da ekleyip, tum karisimin isinmasini saglayin,
  • karisimin en ustune domates dilimlerini yayin, uzerine maydonozlari doseyip, aliminyum folyo ile kaplayip, kapagi kapatin, 50dk pisirin.
  • firindan cikardikdan sonra 10dk dinlenmeye birakin, servis yapin.
    * kemikli tavuk eti, tavuk gogsunden daha lezzetli oluyor.
    **servis onerisi; pilav+cacik ya da firinda kabuklu patates+cacik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder