23 Aralık 2009 Çarşamba

Peynir ve Meyve aranjmani


Günlerdir, bu projeyi heyecanla blog'a aktarabilmek icin can atiyorum.4,5 yasindaki oglumun okuldaki Christmas yemegi icin peynir ve meyve aranjmani hazirlamakla görevlendirilmistim. Oglumla beraber yapabilecegim bir proje ararken familyfun.go.com sayesinde bu proje boyle gelisti, sonuc ise harikaydi.
Aranjman icin gerekli malzemeler:
  • agac icin bir temele ihtiyaciniz var ( 1 Ananas, 1/2 kavun, 1/2 karpuz ya da 3 elma)
  • kasar peyniri, küp küp kesilmis,
  • meyve (üzüm, kiraz domates, kiwi, salatalik vb...)
  • bambu kebab sisleri
  • Hazirlanisi:
  • Temel icin tavsiyem bütün bir ananasi soydukdan sonra koni seklinde kesmeniz. Eger kavun yada karpuz kullaniyorsaniz, ikiye bolun ve yarisini kullanin. Ben o gun bunlarin hicbirini bulamadigim icin 3 elma kullanmak durumunda kaldim.
  • elma kullaniyorsaniz, en buyuk elmanin altini duz bir sekilde kesin, ust kismini hafifce oyuo 2nci elma icin bir yatak olusturun,
  • 2nci elmanin ustunude biraz oyup 3ncu kat icin yatak olusturun.
  • elmalari ust uste koyup, 3 kebab sisi ile birbirlerine sabitlestirin, servis tabagina koyun
  • peynir ve meyveleri istege gore sislere dizin, sisleri elma temeline en alt kattan baslayarak dizin.
  • bundan sonrasi tamamen hayal gucunuze kalmis, ister benim gibi bir agac yapin, yada buradaki gibi fikir kullaninDekarosyon icin yaptigimiz "christmas korosu" herkezin ilgi duragiydi. Oglum ise gururla "yuzlerini ben yaptim... bak bunlari ben boyadim... agaci annemle beraber yaptik..."diyerek arkadaslarina gosteriyordu. Geriye peynir ve meyvelerden pek birsey kalmamisti ama Christmas Korosu evimizin yegane yilbasi dekorasyonu olarak bas kösede yerlerini aldilar.

1 yorum: